Mange er av den oppfatning og erfaring at det å ha regnskapsfører er en veldig kostbar affære. Og det kan nok stemme om du har valgt feil regnskapsfører og kanskje valgte den du fant øverst på Google.
Fast regnskapsfører blir også av og til valg bort når man etablerer nytt selskap. Man tror det er dyrt og ønsker heller å gjøre jobben selv, og da med en regnskapsfører tilgjengelig for å svare på enkle spørsmål. I disse tilfellene blir det ofte brukt mer penger på rådgivning enn om man hadde satt vekk regnskapsførselen fra første stund.
Men det behøver ikke være dyrt å ha regnskapsfører.
Med dagens moderne og skybaserte regnskapsprogrammer går det meste (nesten!) av seg selv og det er lite manuell behandling av bilag for oss regnskapsførere. Vi kan nevne:
- Inngående fakturaer leses automatisk
- Bank kobles på slik at både ut-og innbetalinger går via regnskapsprogrammet
- Kassejournaler overføres sømløst mellom kasse og regnskapsprogrammet
- Timer ført kan overføres både til lønn og til utfakturering
- Utlegg og reiseregninger sendes direkte via app
…og det er store muligheter for å koble på andre systemer bedriften bruker for å gjøre prosessen enda mer digitalisert.
Slike løsninger er både kostnadsbesparende for deg, men det gir deg også et helt annet innblikk i din egen drift og ikke minst ganske ferske tall.
Mange regnskapsførere tviholder på gamle metoder, gamle system og en gammel stillingsbeskrivelse for hva egen jobb innebærer. Det ville vi gjøre noe med.
Vi i Flytsona er ikke redd for å slippe kunden mer inn i systemet, vi synes det bare er fint om du er interessert i eget regnskap, og vi bistår gjerne med opplæring og rådgivning om du skulle ønske å gjøre deler av jobben selv.
Samtidig har vi kompetanse til å ta oss av hele oppdraget om du skulle ønske å bruke tiden din på det du er best på.